7 tips voor een fitte nazomer
7 tips voor een fitte nazomer
30 augustus 2018
3 maanden sporten voor 55 euro
26 november 2018
Toon alle

Fruitige trainingstips voor een goed figuur

Fruitige  trainingstips

Ieder mens is uniek, jij ook. Er is niemand met precies hetzelfde lichaam.  Wil je komen sporten bij anco, maak dan een afspraak voor een intake. Onze sportadviseurs adviseren je een programma dat bij je past. Milon, Kinesis, Fitness en/of groepslessen, er is altijd een (afwisselende) combinatie  waarmee je resultaat kunt boeken. Daarnaast ga je merken hoeveel plezier je uit het sporten kunt halen.

Wat is jouw shape? Pas daar de training op aan. Je boekt dan eerder goede resultaten. Hier volgen een paar fruitige trainingstips!

Appels

Globaal onderscheiden we qua shape niet alleen appeltjes en peren maar ook paprika’s en komkommers. Als je qua lichaamsbouw lijkt op een appel heb je overmatig vet rond de buik. Het wordt steeds moeilijker om je buik in te houden. Je bent van plan om wat te gaan doen, maar er zijn steeds andere dingen die je er vanaf houden. Je voelt je steeds vaker moe en futloos en je bent blij als je na een werkdag ’s avonds lekker op de bank kunt zitten. Toch is het voor jou van wezenlijk belang om tot actie over te gaan want dat is de enige manier om af te rekenen met die ontsierende voorraden overtollig vet.

Peren

Als peer heb je overmatig vet rond de heupen en je heupen zijn breder dan de schouders. Je draagt bij voorkeur bovenkleding die over je heupen vallen en knoopt het liefst een trui over je heupen. Vanaf nu ga je die heupen niet verbergen maar juist aanpakken. Je moet je bij training richten op cardio-oefeningen en krachttraining voor zowel je onder- en bovenlijf.

Komkommers

Naast appels en peren heb je komkommers en paprika’s. Als komkommer heb je weinig vet maar ook weinig spiermassa. Je kunt bijna alles eten wat je wilt en toch blijf je lekker dun. Waarschijnlijk wil je eerder wat meer volume hebben dan dat je wilt afvallen. Je stofwisseling is snel, en daarop zijn veel mensen jaloers. Maar laat je niet foppen. Ook jíj kunt ondanks je lage vetpercentage een te hoog cholesterolgehalte ontwikkelen. Wees daarom zuinig met vet. Als het gaat om training dan moet je je natuurlijk niet richten op vetverbranding, maar op opbouw van spiermassa en ontspanning. 

Paprika’s

Als ‘paprika’ heb je hoekige schouders en zijn je schouders breder dan de heupen. Je bent niet super slank, je armen en benen zijn stevig maar je hebt er toch geen los vet op zitten. Ondanks dat je weinig aan sport doet lijkt het alsof je regelmatig in de sportschool zit. Je mag je gelukkig prijzen met een groot spierpercentage van nature. Je hebt van huis uit een hoog testosterongehalte waardoor je snel reageert op krachttraining en snel herstelt van sporten in het algemeen.

Afspraak met je coach

Maak een afspraak met een instructeur.  De instructeurs bij Anco lifestyle centre kunnen jou begeleiden bij het juiste programma. Na een aantal weken evalueren we en passen jouw programma indien nodig aan.