Carnaval 2019
22 februari 2019
7 tips om slank en fit van de lente genieten
11 maart 2019
Toon alle

Hoe overleef ik de Carnaval

Carnaval is topsport

Als je de Carnaval feestend doorkomt, dan ben je de hele dag behoorlijk in beweging. Dansen en springen; in een half uurtje verbrand je al snel 210 calorieën. Als je dus van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat aan het feesten bent, verg je heel wat van je lichaam. Daarom wat tips om de Carnaval goed door te komen.

1. Drink met mate

Niemand zal het je in deze periode kwalijk nemen dat je iets te diep in het glaasje kijkt.  Maar (teveel) alcohol droogt je lichaam uit. Wil je de Carnaval een beetje fitter doorkomen, wissel alcohol dan af met water. Hierdoor zal je kater iets minder hard aankomen en kan je de volgende dag weer fit op pad.

2. Neem voldoende rust

Als je de eerste dag vroeg begint en laat eindigt, geen rustmomenten inlast dan ga je de Carnaval niet echt lekker overleven. Bereid je goed voor op de Carnaval. Ga daags voor de het feestgedruis op tijd slapen. Las tijdens de Carnaval wat rustmomenten in. Slaap ’s morgens goed uit.

3. Beweging

Ga de dagen voor de Carnaval een uurtje extra sporten.  Tijdens de Carnaval laat je de auto natuurlijk staan en loop/fiets je van kroegje naar kroegje. Direct na de Carnaval kom je uiteraard ook een uurtje sporten, want juist door beweging kan je lichaam sneller afscheid nemen van de gifstoffen.

4. Eten

De grootste valkuil van de Carnaval is het eten. Omdat je veel van huis bent, de winkels niet de hele dag open zijn, ben je geneigd om te kiezen voor een snelle (vette) hap.  Toch is dat geen aanrader, door al dat vet ga je je opgeblazen en pafferig voelen. Op die manier kom je ook niet lekker de Carnaval door.

Wat je kunt doen is een paar dagen van tevoren, gemakkelijke opwarm-maaltijden of soepen te maken.  Doe er wat extra groenten in en vries deze in in éénpersoonsbakjes. Ideaal om even tussendoor iets gezonds te eten.

Daarnaast zorg je er natuurlijk voor dat je fruitschaal goed gevuld is en eet je een paar keer per dag een stuk fruit.

5. Na de Carnaval: Pak direct de draad op

Ga na de Carnaval direct weer aan de slag met je lichaam. Kom een keertje extra naar Anco lifestyle centre en sport je weer fit. Sporten zorgt ervoor dat je je weer op een normale manier kan ontspannen en dat de regelmaat weer in leven terugkomt.

 

Fijne Carnaval