Hoe overleef ik de Carnaval
1 maart 2019
Gratis sporten tot 1 april
12 maart 2019
Toon alle

7 tips om slank en fit van de lente genieten

Blijvend slank en fit

De lente is weer in aantocht. De afgelopen week hebben we al van het mooie lenteweer mogen genieten.  Start in de lente een nieuw begin en kies nu voor een gezonde leefstijl die jou blijvend slank en fit maakt.

Met deze handige tips lukt het zeker.  Probeer uit en ervaar het verschil.

  1. Weg met de ideale maat… kies voor een mooie houding

    Heb je nog steeds niet dat ‘ideale figuur…’? Troost je, het bestaat niet! Wees gewoon jezelf!  Met de juiste houding zie je er immers stralend en zelfbewust uit: rechtop, schouders laag, borst vooruit, rugspieren aanspannen, navel intrekken en je bekkenbodemspieren regelmatig naar binnen aanspannen en weer ontspannen. Met deze ‘mini-workout’ houd je ook vervelende rugklachten op een afstand. En ongemerkt draag je er al aan bij om slank en fit te worden/blijven.

  2. Positieve gedachten

    Negatieve gedachten kun je maar beter op een afstand houden. Piekeren, je lost er niets mee op, je kunt er zelfs hoofdpijn van krijgen. Kies voor positieve gedachten.
    Lukt het je niet om goed te ontspannen en positief te denken, volg eens een Yoga of Nirvana Fitness groepsles.

  3. Een fris gevoel met zuiver drinkwater

    Drink dagelijks voldoende schoon water, anderhalf tot twee liter per dag. Water past zeker in een slank en fit levensstijl. En kies ook eens voor groene thee, een sterke antioxidant die in hogere concentraties ook bescherming biedt tegen schadelijke UV-stralen van de zon.

  4. Beweeg jezelf vanzelf fit met de Schijf van 3

    Voorkom ‘ben zo moe’ met voldoende lichaamsbeweging: doorbreek de vicieuze cirkel! Het kan namelijk goed zijn dat je aldoor moe bent juist omdat je niet voldoende beweegt! Wil je ook blijvend slank en fit de lente in? Houd dan als leidraad De Schijf van 3 aan:

    30 minuten per dag gezond bewegen, bijvoorbeeld door eens wat vaker de fiets te pakken, de trap te nemen en wat vaker te wandelen,

    2 keer per week 20 minuten cardiotraining

    2 keer per week 20 minuten kracht/spiertraining.

  5. Slaap voldoende

    Zorg voor voldoende nachtrust. Slaap zorgt voor allerlei herstellende processen in je lichaam en geest. Nu het weer langer licht blijft, probeer dan de verleiding te weerstaan om steeds later in bed te kruipen. Als je uitgerust bent, verbrand je gemakkelijker energie; zo word je blijvend slank en fit.

  6. Meer energie met gezonde voeding

    Eet gezond en regelmatig, zes keer per dag: een vezelrijk ontbijt, een gezonde lunch en ’s avonds een licht diner, plus drie kleine tussendoortjes, om de tweeënhalf á drie uur. Waarom? Omdat je daarmee de dag doorkomt zonder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel en je de hele dag door kunt beschikken over voldoende energie.

  7. Maak een afspraak met je trainer

    Nu is het weer tijd om een afspraak te maken met je trainer, laat je fitnessprogramma bijstellen en stel jezelf nieuwe doelen. Met frisse moed start je nu een nieuw programma en in de zomer ga je daar de vruchten van plukken. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal kan dit je een enorme voorjaars-boost geven.

    slank en fit